Provozní řád MŠ KAMARÁD Suchomasty

č.j. : 45/20 - MŠ

1.  ÚVODNÍ USTANOVENÍ

Provozní řád MŠ Suchomasty vychází z podmínek našeho zařízení a z ustanovení:

Doporučení MŠMT „ PROVOZ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ VE ŠKOLNÍ ROCE 2020/2021 VZHLEDEM KE COVID 19“ VYDANÉ MŠMT 17. 8. 2020

Aktuální mimořádná opatření MZČR zveřejněná: https://koronavirus.mzcr.cz/category/mimoradna-opatreni/.

Obecná doporučení Ministerstva zdravotnictví ČR podle jednotlivých stupňů pohotovosti v oblasti ochrany veřejného zdraví, https://koronavirus.mzcr.cz/aktualni-epidemiologicka-situace-v-cr/

Zákona č. 258/2000 sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů,

Zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) ve znění pozdějších předpisů,

Vyhlášky MZ ČR č. 410/2005,Vyhláška o hygienických požadavcích na prostory a provoz zařízení a provozoven pro výchovu a vzdělávání dětí a mladistvých,

Vyhlášky MŠMT č. 14/2005 Vyhláška o předškolním vzdělávání

Vyhláška MZ ČR č. 464/2000, kterou se stanoví hygienické limity venkovních hracích ploch

Vyhláška MŠMT č. 107/2005 Sb., Vyhláška o školním stravování

 

2.  ÚDAJE O ZAŘÍZENÍ

Adresa:             Masarykova ZŠ a MŠ Suchomasty 135,

                          odloučené pracoviště : Mateřská škola KAMARÁD Suchomasty 154, 267 22 Suchomasty

Telefon:              311 689 865, 728 782 316                 

E-mail MŠ:          ms.suchomasty@seznam.cz

Zřizovatel:          Obec Suchomasty, 267 22 Suchomasty 31

Ředitelka školy:  Ing. Miroslava PECKOVÁ

Vedoucí MŠ:      Mgr. Karolína FUCHSOVÁ

Typ MŠ:              jednotřídní celodenní předškolní zařízení se stravováním

Kapacita:            46 dětí

Provozní doba:   6.30 - 16.00 hodin

Vybavení MŠ:

Starším dětem je k dispozici přístavba na původní budovu mateřské školy. Vchod do budovy je bezbariérový. Na bezbariérový přístup navazuje prostorná chodba s šatnou pro děti. Jedná se o jednopatrovou budovu o podlahové ploše 90 m2. V přízemí budovy je plně vybavená třída. Děti mají k dispozici dostatečně velký prostor s částí se stolky, částí pro hraní i odpočinek v jednom velkém prostoru. Maximální kapacita třídy je 22 dětí. Podlahová plocha na jedno dítě je 4 m2. Ložnice určená pro odpolední odpočinek je v mezonetu třídy.

Sociální zařízení je v samostatné místnosti se vstupem ze třídy i šatny dětí (5 oddělených toalet a umyvadel). Z důvodu bezpečnosti dětí je teplota vody ve všech pákových bateriích přednastavena mísící baterií. Každé dítě má přidělené a označené lůžkoviny.

Vchod původní budovy MŠ není bezbariérový. MŠ má v prvním podlaží šatnu, 1 třídu a 1 hernu. Plocha v přízemí původní budovy je 85 m2. Jedná se o stavebně oddělenou jídelnu s herní částí (45,5 m2), na kterou navazuje prostorná herna (39,8m2). Podlahová plocha na jedno dítě je 3,5 m2. Ložnice o velikosti 41m2 je umístěna v podkroví budovy a má vlastní sociální zařízení. 

V prvním podlaží je v samostatné místnosti se vstupem z herny sociální zařízení pro děti. (6 oddělených záchodů a umyvadel, sprcha, oddělené poličky na ručníky). Z důvodu bezpečnosti dětí je teplota vody ve všech pákových bateriích přednastavena mísící baterií. Každé dítě má přidělené a označené ručníky a lůžkoviny.

V zázemí 1 podlaží je WC zaměstnanců, úklidová místnost s výlevkou a skříní pro bezpečné uložení úklidových a dezinfekčních prostředků mimo dosah dětí.

Všechny prostory jsou vybaveny tak, aby mohly být plnohodnotně využívány. Osvětlení je řešeno stropními okny, světlovody a zářivkami. Školní nábytek je v příslušné výšce, která zohledňuje rozdílnou tělesnou výšku dětí a podporuje správné držení těla. Židle a stoly pro děti jsou dle české technické normy ve skupině I. II. a III. Skříňky pro hračky jsou nízké, aby děti samy dosáhly na vybavení a vyznaly se v uložení hraček. Skříně s didaktickým a některým dalším např. výtvarným vybavením, jsou mimo dosah dětí. V šatně má každé dítě označenu svou otevřenou skříňku s ramínkem, poličku na přezůvky a poličku pro uložení oděvu na převlečení.

V MŠ je zaveden vodovod s pitnou vodou z obecního vodovodu, za kvalitu vody odpovídá provozovatel. Dodávka vody splňuje požadavky vyhlášky č. 410/2005 Sb. MŠ je napojena na obecní kanalizační síť.

Mikroklimatické podmínky: v zimě je teplota v místnostech regulována termostatem v herně. Herna:20°C, třída: 22°C, ložnice 18°C, v létě nesmí přesáhnou 31°C.

Ochrana před oslněním a narušením zrakové pohody: ve všech oknech jsou umístěny předokenní rolety s ovládáním ve třídě.

Pozemek zahrady určený pro pobyt dětí je oplocený, přístupný vchodovou brankou po vyasfaltované cestě, nebo zámkových schodech. Prostorná travnatá plocha (1308 m2) je vybavena herními prvky a pískovištěm s pevným zastřešením. Vybavení zahrady je bezpečné, odpovídá počtu i věku dětí. Pozemek zahrady a její zařízení je denně před vstupem dětí vizuálně kontrolováno učitelkami. Denně před opuštěním zahrady učitelky zakrývají pískoviště ochranou sítí. Vysazené dřeviny jsou pravidelně udržovány, nejsou alergizující a nesnižují denní světlo v místnostech MŠ.

 

3.  REŽIMOVÉ  POŽADAVKY

Organizace dne: vychází z RVP PV a vlastního ŠVP PV

Režim dne: přizpůsoben podmínkám MŠ, respektuje dobu příchodu a odchodu dětí, jejich věkové a individuální zvláštnosti, potřeby, biorytmus a náročnost prováděných činností

Příchod dětí do MŠ: 6.30 - 8.00 h

Odchod dětí po obědě: 11.45 - 12.00 h

Odchod dětí odpoledne: 14.30 - 16.00 h

Spontánní hra: denně v průběhu celého dne kromě ŘČ

Činnosti řízené pedagogem: dopoledne před PV dle přípravy učit. a po odpolední svačině dle plánu OZČ učit.

Pohybové aktivity: mateřská škola je vybavena pro pohybové činnosti nářadím, náčiním, disponuje prostornou oplocenou zahradou. Učitelky pro děti organizují zábavné vycházky do okolí mateřské školy. Učitelky pro děti připravují: pravidelné ranní rozcvičky, pohybové chvilky během řízených činností.

Sezónní pohybové aktivity: jízda na odrážedlech, koloběžkách a kolech po zpevněném chodníku kolem budovy mateřské školy, bobování na kopečku za mateřskou školou.

Pobyt venku: denně 2 hodiny – dopoledne, pobyt venku může být zkrácen z důvodu nepřízně počasí (mráz, silný vítr, silný déšť). Vždy za příznivého počasí chodíme ven i po odpoledním odpočinku. V letních měsících jsou řízené činnosti přenášeny ven již po dopolední svačině.

Odpočinek, klidová činnost: 12:00-14:00hod.Všechny starší děti odpočívají nejméně 30 minut v mezonetu ve druhém podlaží v ložnici. Mladší děti odpočívají v samostatné ložnici v 1. podlaží původní budovy. Pro každé dítě máme lehátko s pevnou oporou zad. Každé dítě má vlastní, označené povlečení. Lůžkoviny zůstávají na lehátkách přidělených konkrétním dětem. Lehátka se dětem nevyměňují. Dětem, které nepotřebují spát je po krátkém odpočinku při poslechu čtené pohádky, nabídnuta alternativní klidová činnost: prohlížení knih, časopisů, kreslení, hádanky Logiko primo, apod. Kdykoli během odpočinku mohou děti použít toaletu.

Zajištění stravování: Strava se připravuje ve školní kuchyni, je dovážena do MŠ pojízdným vozíkem v přepravních termo nádobách. Každá třída disponuje vlastní výdejnou stravy. Organizačně je zajištěn výdej stravy tak, aby se nekřížil provoz vydávaného jídla s použitým nádobím. Děti odnáší použité nádobí samy na pojízdné vozíky.  Časový odstup jednotlivých jídel je 3 hodiny. Svačina: 8:25 – 8:40hod., oběd: 11:25 – 11:45 hod., odpolední svačina: 14:15 – 14:30 hod.

Systém podávání: svačina – všem dětem připravuje i servíruje stravu provozní pracovnice, stejně jako připravuje příbory – z důvodu zajištění hygienických opatření.  

                 oběd – polévka i nápoj servíruje dětem provozní pracovnice nebo učitelka, druhý chod si starší děti vezmou samostatně u okénka

Úklid nádobí: použité nádobí sklízí samy děti, odnáší talíře a hrnečky na pojízdný vozík ve třídě.

Mytí nádobí: nádobí je myto ihned po jeho použití v myčce nádobí, ve výdejně stravy.

Pitný režim: Příprava nápoje: ve školní jídelně nebo ve výdejně jídla v mateřské škole. Druh nápoje: mléčné, vitamínové nápoje, ovocné čaje, čaje s citronem. Pitný režim: každé dítě má svůj hrneček – rozezná podle obrázku, nápoje jsou k dispozici na pojízdném vozíku. Dětem je k dispozici také pitná voda. V letních dnech jsou dětem podávány tekutiny také na zahradě. Děti používají k pití na zahradě plastové kelímky označené jejich značkou, aby si je děti nemohly zaměnit. Hrnečky dětí jsou několikrát denně umyty – vždy po svačinách a po obědě.

Otužování:

  • Vzduchem: pravidelným větráním, během dopoledne učitelky pomocí ventilace, provozní pracovnice v nepřítomnosti dětí průvanem.
  • Přiměřené oblékání: rodiče dětem dávají přiměřené oblečení odpovídající počasí. Děti mají možnost si během dne některé části oděvu odložit nebo naopak obléci.
  • Pobyt venku: Pobyt venku může být zkrácen nebo zcela vynechán pouze při mimořádně nepříznivých klimatických podmínkách – intenzivní déšť, bouřka.

 

4.  REŽIM NAKLÁDÁNÍ S PRÁDLEM  

Výměna prádla:

  • Ručníky: 1x týdně, v případě potřeby okamžitě
  • Lůžkoviny: 1 x za 3 týdny
  • Pyžama: 1 x za 14 dní
  • Kontaminované prádlo se mění a dává prát ihned v plastovém, neprodyšném sáčku.

Způsob praní:

  • Dětské lůžkoviny: zákonní zástupci
  • Ostatní (záclony, potahy, aj.): 1x za 3 měsíce nebo dle aktuální potřeby a znečištění pere provozní pracovnice v pračce umístěné ve školní jídelně.
  • Pracovní oděvy zaměstnanců: 1x týdně či dle aktuální potřeby častěji

Způsob manipulace s prádlem:

  • Použité ložní prádlo provozní pracovnice uloží do jednorázového igelitového sáčku. Učitelka pak předá rodičům k vyprání. Teprve pak povléká čistě povlečení. Špinavé a čisté prádlo se nesmí křížit.
  • Manipulace s prádlem je prováděna v době, kdy v ložnici nepobývají děti. Z důvodu šíření viru se prádlo neprotřepává. Skladování čistých, vypraných lůžkovin: uzavíratelná skříňka v ložnici.
  • Skladování nepoužívaných matrací: odvětraná skříň na matrace se závěsem. Lehátka používaná a přidělená dětem zůstávají v mezonetu třídy pro předškoláky, v ložnici pro mladší děti na stejné pozici (děti vědí, kde spí, poznají své lehátko podle značky na lůžkovinách).

5.  ZAJIŠTĚNÍ PROVOZU

Údržba školy a zahrady: OÚ Suchomasty a školník

Prevence šíření koronaviru:

Vedoucí mateřské školy průběžně sleduje republikový, resp. lokální vývoj situace v rámci systému „semafor“ https://koronavirus.mzcr.cz/aktualni-epidemiologicka-situace-v-cr/.

U obou vstupů do budovy školy, jsou k dispozici prostředky k dezinfekci rukou v nádobách s dávkovačem.

Po příchodu dětí do třídy paní učitelky důsledně kontrolují, že si každé dítě důkladně 20 až 30 sekund umyje ruce teplou vodou a mýdlem s desinfekcí v dávkovači. Následně učitelka kontroluje a motivuje děti k dodržování hygieny rukou po celou dobu pobytu ve škole.

Učitelky pravidelně, v případě teplého počasí nepřetržitě, provádí provětrání tříd i chodeb MŠ otevřením oken horní ventilací. Po odchodu dětí ven, provedou provětrání místnosti průvanem provozní pracovnice v obou třídách.

Děti si ruce osouší textilními ručníky. Každé dítě má přidělen svůj ručník označení značkou dítěte. Držák na ručníky zajišťuje oddělení každého ručníku od ostatních. Ručníky jsou 1x v týdnu měněny provozní pracovnicí. Praní ručníků zajišťují rodiče.

Použité nádobí pracovnice výdeje jídla myjí v myčkách při teplotě min 60 stupňů °C.

Mateřská škola je vybavena:

Čisticími a dezinfekčními prostředky s virucidní aktivitou – tak, aby nedošlo k výpadku po spotřebování zásob.

Dezinfekčními prostředky na dezinfekci rukou s virucidní aktivitou – provozní zaměstnanci průběžně kontrolují dávkovače a doplňují je.

Bezkontaktním teploměrem – měření tělesné teploty dětí, popřípadě zaměstnanců školy v případě podezření na infekční onemocnění, včetně covid-19.

Přiměřeným počtem roušek pro děti či zaměstnance školy s podezřením na výskyt COVID 19, záložní roušky pro případ povinného zavedení nošení roušek ve společných prostorách školy (pro případ zapomenutí nebo znehodnocení roušky dítětem či zaměstnance školy).

Řádný úklid a dezinfekce MŠ:

Uklízečka je zodpovědná ředitelce školy a vedoucí MŠ. Uklízečka zodpovídá za čistotu v mateřské škole, za správné použití čistících a dezinfekčních prostředků. S ohledem na epidemiologickou situaci bude během prázdninového provozu udržován zvýšený standard úklidu.

Přehled a frekvence úklidových prací:

  • Denně: setření všech podlah a povrchů na vlhko přípravkem s dezinfekčním účinkem (setření parapetů, povrchů nábytku, povrchů topných těles, atd.), u koberců u vstupu do budovy vyčištění parním vysavačem, vynesení odpadků, umytí umyvadel a všech WC za použití čistících prostředků s dezinfekčním účinkem ( nejméně 2x denně). Několikrát denně je prováděna dezinfekce povrchů: klik dveří, tlačítek dávkovače desinfekce, spínače osvětlení, v době příchodu dětí do MŠ a odchodu dětí, v době od 6:30 do 8:00 a v době od 14:45 do 16:30.
  • Denně: dezinfekce nočníku ve třídě pro mladší děti. Dezinfekce se provádí ponořením nočníku do přípravku SAVO zředěném s vodou v poměru dle výrobce. K odměření využije pracovník uzávěr nádoby dle pokynu výrobce. Po dezinfekci pracovník úklidu nočník opláchne vlažnou pitnou vodou. Nočník je dezinfikován 1 x denně vždy po odchodu dítěte, které nočník využívá, z mateřské školy. Po každém použití je obsah nočníku vylit učitelkou nebo provozní pracovnicí do toalety. Poté je vymyt a opláchnut přípravkem na čištění toalet.
  • Týdně: omytí omyvatelných částí stěn hygienického zařízení a dezinfikování umýváren a záchodů.
  • 2 x ročně: umytí oken včetně rámů, celkový úklid všech prostor mateřské školy a zařizovacích předmětů.
  • Malování: třídy mateřské školy 1 x za 3 roky, prostor výdejny dle potřeby častěji.
  • Seznam používaných dezinfekčních přípravků: Savo, Domestos WC, Fixinela, alkoholová dezinfekce Anti – COVID k desinfekci povrchů.

Všechny desinfekční i běžné úklidové prostředky jsou uloženy v úklidové místnosti ve skříni na polici mimo dosah dětí. Vždy během provádění úklidu je dbáno na to, aby prostředky byly mimo dosah dětí.

6.  POSTUP PŘI PODEZŘENÍ NA MOŽNÉ PŘÍZNAKY COVIC-19

Nikdo s příznaky infekce dýchacích cest, které by mohly odpovídat známým příznakům COVID-19 (zvýšená tělesná teplota, kašel, náhlá ztráta chuti a čichu, jiný příznak akutní infekce dýchacích cest) nesmí do mateřské školy vstoupit. Pedagogický pracovník věnuje zvýšenou pozornost příznakům typickým pro onemocnění COVID 19 (jako je např. zvýšená teplota, horečka, kašel, rýma, dušnost, bolest v krku, bolest hlavy, bolesti svalů a kloubů, průjem, ztráta chuti a čichu apod.)

Pokud dítě během dne vykazuje některý z možných příznaků COVID-19, je nutné umístit jej do předem připravené samostatné místnosti (prostor třídy před ložnicí mladších dětí v 1. podlaží původní budovy) a kontaktovat zákonné zástupce s ohledem na bezodkladné vyzvednutí dítěte z mateřské školy. Nemocnému dítěti je poskytnuta rouška. Ostatní děti zůstávají v hlavní třídě nebo venku (pokud půjde o dobu pobytu dětí venku), izolovány od kontaktu s nemocným dítětem.

V izolaci pobývá dítě až do doby převzetí zákonným zástupcem. Při péči o nemocné dítě použije zaměstnanec školy ochranné pomůcky. Prostor izolace je přirozeně větratelný oknem. Tento prostor je vybavený umyvadlem na mytí rukou s přívodem tekoucí teplé a studené pitné vody, vybavený dezinfekčním mýdlem v dávkovači a jednorázovými ručníky. Prostor není průchozí do jiné využívané místnosti, která je mimo izolační režim. V době využití místnosti jako izolace nebudou ostatní děti využívat tuto místnost ani toaletu, která je v její blízkosti. Po odchodu nemocného dítěte bude celá místnost uklizena za využití dezinfekčních přípravků, parního vysavače a důkladně provětrána.

Při předání nemocného dítěte rodičům informuje pedagogický pracovník rodiče o nutnosti telefonicky kontaktovat dětského lékaře.

Pokud se u zaměstnance školy objeví příznaky infekčního onemocnění (včetně covid-19), školu nebo aktivitu opustí v nejkratším možném čase s použitím roušky a dodržením dalších obecně známých pravidel chování a jednání při podezření na nákazu tímto virem.

7.  ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

O obsahu a vydání Provozního řádu jsou všichni zaměstnanci informování na provozní poradě 25. 8. 2020.

Provozní řád je trvale umístěn na nástěnce ve vstupní části mateřské školy a na web. stránkách MZŠ a MŠ Suchomasty. Rodiče byly s většinou ustanovení seznámeni již na třídní schůzce 12.8.2020 (společná ustanovení s provozním řádem pro prázdninový provoz v srpnu 2020). V šatně dětí jsou umístěny informační tabule s žádostí o dodržování aktuálních změn.

S účinností od 1. září 2020.

V Suchomastech, dne: 24. srpna 2020

 

Provozní řád zahrady a venkovní hrací plochy s pískovištěm

č.j. : 48/14-MŠ

1.  ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ

Provozní řád zahrady a venkovní hrací plochy s pískovištěm MŠ KAMARÁD Suchomasty vychází z ustanovení :

zákona č.258/2000 sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů, zákona č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) ve znění pozdějších předpisů, vyhlášky MŠ č.14/2005 o předškolním vzdělávání, vyhlášky MZ č. 140/2005 sb., o hygienických požadavcích na prostory a provoz zařízení a provozo-ven pro výchovu a vzdělávání dětí a mladistvích, vyhlášky MZ č. 464/2000 Sb., kterou se stanoví hygienické požadavky na koupaliště, sauny a hygienické limity venkovních hracích ploch, vyhlášky č.410/2005 Sb.

2.  ÚDAJE O ZAHRADĚ MŠ

provozovatel : OÚ Suchomasty, 267 21 Suchomasty 31

provozní doba : celoročně, převážně od PO do PÁ od 6.30 do 16.00 hodin (provoz MŠ)

délka pobytu na zahradě : 2 hod denně dopoledne a při OZČ (za příznivého počasí)

rozloha zahrady : 1308 m2

rozloha pískoviště : 9,6 m2

vybavení zahrady :

> pískoviště

> stavba z kulatiny (domeček se skluzavkou, provazový žebřík, 2 závěsné houpačky)

> 2 zabudované velké závěsné houpačky

> 2 zabudované houpačky se čtyřmi sedátky

> 2 přenosné houpačky se dvěma sedátky

> 2 zabudované průlezky

> 2 přenosné průlezky

> 1 přenosná skluzavka

> zabudovaný pérový lev

> 4 zabudované lavičky

Zahradní hračky a přenosné lavičky jsou uloženy v zahradním domku vedle hlavního vchodu.

3. CHARAKTERISTIKA ZAHRADY

K budově mateřské školy patří poměrně velká, travnatá zahrada. Plocha zahrady je oplocená (Vyhláška č.410/2005 Sb. §3). a poskytuje slunce i stín stromů a starého mlýna. Terén je rovný, v zadní části mírně svažitý. Přístupová cesta je vyasfaltovaná se zámkovými schody a kolem budo-vy k zadnímu vchodu je také zámková dlažba. Před budovou je záhon s trvalými květinami a jehlič-nany, které jsou osázené kolem celé zámkové dlažby k zadnímu vchodu, nezabraňují dennímu svět-lu do místností.

4. PÉČE O PÍSKOVIŠTĚ

zastřešení pískoviště : pevný altán

zakrytí sítí : učitelka po pobytu venku

výměna písku : 1 х ročně firma Stavebniny Lochovice

mechanické čistění, rytí, kropení : uklizečka

5. PÉČE O ZELEŇ ZAHRADY

sekání trávy : OÚ Suchomasty

prořezávání stromů : OÚ Suchomasty

stříhání okrasných keřů : školník, vedoucí MŠ

pletí záhonu : uklizečka

odklízení sněhu : školník, OÚ Suchomasty

posypový materiál : OÚ Suchomasty

6. PÉČE O HERNÍ PRVKY

kontrola technického zařízení : pravidelná denní vizuální kontrola učitelkou

nátěr zařízení : OÚ Suchomasty

revize zařízení na zahradě : 1 ročně firma TJ Sokol Praha

7. BEZPEČNOST UŽÍVAJÍCÍCH

kontrola hracích ploch : pravidelná denní vizuální kontrola učitelkou

poučení dětí o bezpečnosti : na začátku školního roku a denně před pobytem

chování dětí : děti se chovají a hrají tak, aby sobě ani druhým nezpůsobily úraz

dozor nad dětmi : pedagogové během pobytu dítěte na školní zahradě, při společných akcích s rodiči si na zahradě dozor dělají sami rodiče

8. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

1. O obsahu a vydání Provozního řádu zahrady a venkovní hrací plochy s pískovištěm jsou všichni zaměstnanci informováni na provozní poradě.

2. Zákonní zástupci jsou o Provozním řádu zahrady a venkovní hrací plochy s pískovištěm informováni na třídní schůzce.

3. Tento řád je součástí ŠVP PV a je trvale umístěn v šatně MŠ.

 

Organizační  schéma  školy

 

Organizace  předškolního  vzdělávání

1. ZPŮSOB  VZDĚLÁVÁNÍ

Způsob přijímání

a) zápis dítěte k předškolnímu vzdělávání

Do MŠ KAMARÁD Suchomasty bývá ředitelkou školy po dohodě se zřizovatelem v měsíci dubnu vyhlášen Zápis dětí do MŠ pro následující školní rok. Oznámení místa, data a doby zápisu bývá zveřejněno a vyvěšeno obvyklým způsobem. Při zápisu obdrží evidenční číslo, pod kterým bude zveřejněno rozhodnutí o přijetí do MŠ. Zákonní zástupci se svými dětmi si mohou v tento den předškolní zařízení prohlédnout a seznámit se s prostředím.

b) přijímání dítěte k předškolnímu vzdělávání - správní řízení

Do MŠ jsou děti přijímány ředitelkou školy na základě Rozhodnutí o přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání podle §34 odst.3-7 a §165 odst.2 zákona č.561/2004 Sb. školský zákon v souladu se zákonem č.500/2004 Sb., správní řád.

Docházka dítěte a její ukončení

a) docházka dítěte

Děti přicházejí do MŠ v doprovodu zákonných zástupců nebo pověřené osoby zpravidla do 8h a osobně dítě předají pedagogické pracovnici. Délku pobytu a dobu odchodu předem dohodnou s vedoucí MŠ a vyplní písemně. Nepravidelné pobyty dětí v MŠ domluví vždy s vedoucí MŠ. Předem známou nepřítomnost oznámí rodiče v MŠ. Není-li nepřítomnost předem známa, omluví jej nejpozději do 2 dnů. Po nemoci zástupci předávají lékařské potvrzení o zdravém stavu dítěte. Pokud se dítě v MŠ nestravuje, bylo by dobré, aby v době oběda nebylo přítomno ve třídě. Pokud je dítětem využíván celodenní pobyt, musí mít odpolední svačinu.

b) ukončemí docházky dítěte

Ředitelka školy může ukončit předškolní vzdělávání dítěte po dohodě se zřizovatelem a po předchozím písemném upozornění :

- z důvodu neomluvené neúčasti v MŠ po dobu delší než 2 týdny

- z důvodu porušení kázně

- z důvodu závažného opakovaného narušování provozu MŠ zákonným zástupcem dítěte

- v průběhu zkušebního pobytu dítěte z důvodu doporučení lékaře nebo školského poradenského zařízení

- v důsledku opakovaného neuhrazení úplaty za předškolní vzdělávání nebo za školní stravování

- ukončit docházku můe i zákonný zástupce bez udání důvodu nebo důvod udá

Způsob předávání dítěte

Za bezpečnost dítěte v MŠ odpovídá po celou dobu pobytu pedagopický personál a to do doby převzetí dítěte od zákonného zástupce nebo jím pověřené osoby až doby jejich předání zákonnému zástupci nebo jím pověřené osobě. Způsob pověření osoby je stanoveno písemnou formou zákonným zástupcem dítěte podle §10 odst.6 vyhlášky č.127/1997 Sb.

2. ZPŮSOB  ORGANIZACE

Rádi bychom vám přiblížili   REŽIM  DNE vašich dět

 

DOBA  KONÁNÍ

 

NÁPLŇ, ČINNOST

 

6.30 - 8.05 spontánní a námětové hry
8.05 - 8.20 úklid hraček, ranní cvičení
8.20 - 8.45 hygiena, svačina, hygiena
8.45 - 9.25

integrovaný didakticky cíkený celek

(také grafomotorika, kolektivní logopedické cvičení)

9.25 - 11.15 přípprava na pobyt venku, pobyt venku
11.15 - 11.25 převlékání, hygiena
11.25 - 11.45 podávání oběda
11.45 - 12.00 čištění zubů, příprava na odpočinek
12.00 - 14.00 pohádka, odpočinek
14.00 - 14.15 vstávání, hygiena
14.15 - 14.30 svačina
14.30 - 16.00 spontánní a zájmové hry, individuální činnost

 

3. ZPŮSOB ORGANIZACE  DALŠÍCH  AKTIVIT

Organizace stravování

Každé dítě se stravuje na svém místě ve třídě. Pitný režim je zajištěn, nápoje jsou podfávány pravidelně i na požádání během celého pobytu dětí v MŠ. Jsou připraveny na stolcích, výdejním okénku nebo na zahradě při pobytu venku.

a) svačina : Pracovnice výdeje jídla rozdá dětem tácky s jídlem a pitím (popř.misky, lžičky) na stolky k jejich místu. Děti si sedají na své místo a svačí. Přídavky se vydávají u výdejního okénka.

b) oběd : Pracovnice výdeje jídla připraví dětem talíře a lžíce. Po nalití polévky děti usedají na vyzvání učitelky ke stolečkům. Hluboké talíře skládají doprostřed stoleku. Nejmladším dětem učitelky donesou a naporcují druhé jídlo, ostatní si sami chodí k výdejnímu okénku. Po obědě děti odnáší talíře a hrnečky k umytí na výdejní okénko.

c) odpolední svačina : Děti mají připravenou svačinu na stolcích. Po jídle odnáší nádobí na výdejní okénko.

Organizace ranního cvičení

Děti se vyvětrané místosti připraví na týdenní cvičení, seznámí se s námětem a dle pokynů  s učitelkou provádí motivaný pohyb (využití písní, TV náčiní a nářadí). Závěrem děti hodnotí pohybovou aktivitu, vezmou si bačkory a odchází na WC.

Organizace v umyvárně

Děti po skupinkách užívají 6 záchodů, zvlášť chlapci a dívky. V umyvárně si umyjí ruce tekutým mýdlem, odstříkají vodu do umyvadla, sundají ručník, utřou s i ruce aručník zpět pověsí na svou značku.

Organizace řízených činností

Dle volby a naplánované aktivity děti pracijí ve skupinkách u stolečku již při hrách (výtvarná a pracovní aktivita) nebo po svačině ve velké herně (ostatní řízená integrovaná činnost). Aktivity jsou motivované pro navození zájmu dětí. Dochází ke střídání různých druhů činností rozličnými metodami předškolního vzdělávání. Délka je přizpůsobovánavěku, individuálním potřebám a soustředění dětí, dochází ke střídání činností dle náplně výuky s osvojováním příslušných vybraných kompetencí. Na závěr společně děti v asociačním kruhu hodnotí, co se dozvěděly, naučily. Dokončené výtvory zdobí prostory školy, veřejnou vitrínu, nástěnku na OÚ Suchomasty.

Organizace v obouvárně a šatně

a) příchod do MŠ s rodiči : děti se zouvají v obouvárně, obuv dají do botníku na svou  značku. V šatně si odloží dle potřeby oblečení do skříňky se svou značkou a vezmou si bačkory. Oblečení na na pobyt venku mají v horní skříňce.

b) příprava na pobyt venku : děti se po skupinách převlékají do vhodného oblečení, svlěčené věci si uloží do své skříňky, bačkory do spodní skříňky se svou značkou. V obouvárně se postupně obouvají.

Organizace na lehárně

Po obědě a hygieně děti odchází s učitelkou do patra bodovy - lehárna. Po převlečení do pyžama uléhají do postýlky se svou značkou. Vyslechnou pohádku a odpočívají. Na vyzvání učitelky vstávají. Pyžamo a deku necháme vyvětrat na postýlce. Po obleční společně odcházíme do přízemí. Dle potřeby mohou děti použít WC v patře.

Organizace školních aktivit v MŠ

kroužek Hravé angličtiny : dle připraveného projektu se 10 nejstarších dětí učí základům cizího jazyka hravou formou 2x týdně v přízemí budovy.

Organizace akcí  v okolí MŠ

Všechny děti doprovází na akce obě učitelky - výstavy, exkurze, návštěvy

Organizace akcí mimo obec

a) účast všech dětí : o bezpečnost a personální zabezpečení se starají obě učitelky

b) účast jen některých dětí : jedna učitelka zajistí bezpečnost dětí na akci, druhá zůstává s dětmi, které se akce neúčastní v MŠ (plavání)

Organizace  akcí s rodiči

a) v prostorách MŠ : po skončení akce a setrvání v MŠ rodiče dělají dozor dětem (besídka)

b) na školní zahradě : po celou dobu akce dozor provádí rodiče (táborák)

Vyhledávání

© 2011 Všechna práva vyhrazena.